Call centra, aneb chcete levnější plyn?

Snadný přivýdělek! Vydělávejte si podle svých možností! Odpolední a víkendové směny! Umíš komunikovat? Pak jsi náš člověk! Nechceš již pouze sedět doma u počítače? Zkus telemarketing! Tyto formulace se objevují ve značné části nabídek práce na jakémkoliv internetovém portálu, týkajícím se nabídek práce a brigád.Návod

Většinou jsou ještě psány velkými písmeny a pokud možno tučně. Je jasné, že mají za úkol na první pohled upoutat. Podaří-li se jim to, a člověk, hledající práci, rozklikne danou nabídku, čte první řádky nabídky, která se ho snaží přesvědčit k práci v call centru. Je tedy jasné, že call centra musí být velmi vytěžována, hledají-li stále nové pracovníky, musí se jim to prostě vyplatit. Činnost call center je různá, ale většinou poskytují nebo naopak zjišťují různé informace. A tak se není čemu divit, že jsou vytěžována. V dnešní době jsou totiž informace klíčem k ledasčemu, jsou nejžádanějším kapitálem.

Jsou čtyři základní druhy call center. Informační call centra, servisní call centra, transakční call centra a prodejní call centra. Informační call centra jsou ta call centra, na která zavoláte, když potřebujete získat nějakou informaci. Chcete vědět, kolik kilogramů masa sežere dospělý tygr bengálský, jak daleko dokáže doletět létající ryba nebo pouze číslo na elektrikáře? Přesně k tomuto účelu slouží informační call centra. Servisní call centra využíváme především, když se nám něco porouchá. Zasekne se Vám klávesa u počítače, který tak stále píše pouze „rrrrrrrrrrrrrrrr a nejde odblokovat? To je ta chvíle, kdy vytáčíte servisní call centrum vašeho prodejce počítačů a voláte o pomoc. Transakční call centra patří k těm méně známým a tím pádem i méně využívaným. Jejich hlavním účelem je takzvaný telebanking, pomocí něhož můžete například platit své účty. Čtvrtým typem call center jsou prodejní call centra. Ta jsou často neblaze známa jako ty otravné paní, které volají v tu nejnevhodnější chvíli s levnější nabídkou plynu. Práce, kterou při této činnosti vykonávají se nazývá aktivní telemarketing, kdy se snaží obvoláváním potenciálních zákazníků získat jejich přízeň pro daný výrobek či firmu. Následně dochází k sjednávání schůzek se zákazníky, na které již ale dorazí jiná specializovaná osoba pro takzvaný eye-to-eye prodej.

Za zmínku také stojí, že v běžných call centrech nejsou pouze lidé, kteří osobně pracují s telefony – agenti, ale také jejich přímí nadřízení – supervizoři, kteří mají za úkol motivování agentů.

A na závěr by se slušelo říci, že call centra tedy nejsou pouze obrovské budovy, kde sedí stovky, na sobě téměř namačkaných lidí, kteří Vám chtějí vnutit levnější plyn. Jsou to také místnosti s lidmi, kteří mají přístup k Vám velmi užitečným informacím a mohou Vám s mnoha věcmi pomoci.