Tvorba webových stránek Jihlava – čeho se při vytváření webu vyvarovat?

Mít špičkovou webovou stránku dnes není pro většinu byznysů luxusem, ale přímo nutností. Kde se tvorba webových stránek podcení, tam ubývají zákazníci a s nimi i peníze.

V tomto článku vám představíme několik webdesignových nešvarů, kterých byste se měli rozhodně vyvarovat, jestli chcete z vašich stránek vytěžit co nejvíce.

Tvorba webových stránek Jihlava

“Přecpávání” svrchní část stránky obsahem

Váš návštěvník by měl vstřebat ten nejdůležitější obsah vaší stránky během několika sekund. Logicky se proto snažte vměstnat to hlavní do vrchní části stránky, která je ihned viditelná bez nutnosti scrollovat. Dobře si ale rozmyslete, co je to ono „hlavní“.

Obecně stačí mít ve svrchní části stránky následující:

· Vaše logo

· Lištu, která usnadní navigaci po vašem webu. Přes tuto lištu se může návštěvník dostat například na váš blog, ceník služeb, stránku kategorií produktů, stránku kontaktů apod.

· Přesvědčivý důvod, proč zvolit právě vás, vaši službu, váš produkt.

· CTA, tedy výzvu k akci.

· Vizuální prvek, který upoutá zákazníkovu pozornost. Může to být klidně obrázek konkrétního produktu, grafika, video či cokoliv jiného.

Podrobnější text, obrázky, odkazy a další prvky si klidně ponechte pro spodnější části stránky. Již není železným pravidlem, že většina lidí „nescrolluje“ – obzvláště v době chytrých telefonů. Proto ani zbytek obsahu „neodflákněte“. To hlavní ale představte hned. Zbytečná tajemnost a minimalismus pro minimalismus

Vedle přehlcení svrchní části stránky existuje i druhý extrém. Jistě to znáte. Otevřete stránku a první, co vás uvítá, je prázdná bílá plocha s neurčitou hláškou typu „Změňte svůj život“, „Objevte nové cesty“ apod.

Stránka, která hned ze začátku nechává návštěvníka tápat ve tmě a neříká nic o svém účelu, si koleduje pouze o to, aby ji návštěvník zase zavřel.

Chybí vám na stránce CTA? Napravte to

Call to Action, tedy výzva k akci, je interaktivní tlačítko, které uživatele vyzývá a směruje ke konkrétní akci – objednávce, zadání kontaktních informací apod.

Ve chvíli, kdy na něj návštěvník klikne, stránka plní svůj účel. Věnujte tedy CTA náležitou péči, a to jak z hlediska jejich textu, tak z hlediska toho, kdy s nimi vyrukovat.

Obecně se doporučuje dát CTA navrch stránky, jak již bylo zmíněno výše, měly by mu ale předcházet důvody, proč na něj vůbec kliknout. Další možností je také vyskakovací okénko, které návštěvníka osloví po určitém čase nebo po scrollování níže po stránce.

Špatně členěný obsah a nevyužitý potenciál barev a fontů

Na vašich stránkách by neměl chybět dostatek textu, který řekne návštěvníkům vše potřebné o vás i vaší nabídce. Tento text by ale neměl vypadat jako jediná, nepřerušená „cihla“.

Text logicky čleňte do nadpisů a odstavců a nebojte se prázdných míst. Prázdná místa naopak zdůrazňují to, co je napsáno mezi nimi, a oko pak bude po vaší stránce hladce klouzat.

Pamatujte také na typografii. Fonty a velikost písma volte po důkladném uvážení. Obecně se nevyplácí využívat příliš mnoho typů a velikostí písmen na stejné stránce – čtenáře to podvědomě mate.

Svůj psychologický význam má i volba barev. Také zde platí, že méně je více. Snažte se také držet stejného barevného schématu a písma na všech stránkách vašeho webu, abyste tak posílili celkovou jednotu a image vaší značky.

Ošklivé či nesouvisející obrázky

Obrázky a grafika jsou jedním z pilířů webdesignu. Obrázek může vyjádřit koncept či myšlenku i beze slov. Pokud je vhodně zvolen. Řada byznysů jde cestou nejmenšího odporu a z fotobanky si stáhne tuctové obrázky rozesmátých lidí, které vůbec nemusí souviset s vaším oborem. Ba co hůře – řada z těchto obrázků je nízké kvality. Takové obrázky vaše návštěvníky zbytečně matou a nijak neslouží vašemu účelu.

Něco více o hledání a využívání obrázků na webu si přečtěte třeba zde.

Stránka je přehlcena reklamou

Ano, reklama je pro řadu stránek větším zdrojem zisků než produkty, které samy nabízejí. I reklama by ale měla mít své hranice. Příliš velký prostor, který reklama zabírá, otravná vyskakovací okénka a celá řada dalších reklamních nešvarů pak mohou být pro vaši stránku zkázou, která návštěvníky odradí – a s jejich úbytkem klesnou i zisky ze samotné reklamy…

Kterých webdesignových nešvarů si všímáte vy a které vás nejvíce iritují? Sdělte nám svůj názor v komentářích!