Výběr systému CRM (Customer Relationship Management) představuje důležité rozhodnutí pro každou firmu. Nezbytný marketingový nástroj pomáhá řídit interakce se zákazníky a uchovávat důležité informace, jako jsou preference zákazníků, historie nákupů a historie komunikace. Ale na co se zaměřit při hledání ideálního produktu? Prozradíme vám klíčové aspekty výběru.
Určete potřeby svého podniku
Hledání konkrétního CRM systému by mělo předcházet identifikování reálných potřeb firmy. Ujasněte si, čeho chcete pomocí softwarového řešení dosáhnout, jaké funkce jsou pro vás nezbytné a jaký druh dat potřebujete shromažďovat a analyzovat. Také se zamyslete nad svým prodejním procesem, potřebami zákaznické podpory, marketingovými cíli a dalšími relevantními faktory.
Stanovte si akceptovatelný rozpočet
Peníze vždy hrají důležitou roli, a proto je důležité zbytečně nezatěžovat cashflow a posoudit dostupný rozpočet. Cílem je kvalitní CRM, které si můžete dovolit. Zvažte jak počáteční náklady, tak průběžné výdaje, jako jsou údržba a aktualizace.
Prozkoumejte trh
Na trhu působí mnoho dodavatelů CRM, a proto je zásadní prozkoumat, porovnat a vyhodnotit více variant. Zaměřte se na renomované dodavatele, kteří vyvíjejí software s funkcemi a vlastnostmi odpovídajícím vašim obchodním potřebám. Čtěte recenze a hodnocení od zákazníků a neberte na lehkou váhu pověst, zkušenosti a úroveň zákaznické podpory dodavatele.
Zvažte integraci s dalšími systémy
Vaše firma pravděpodobně používá i další systémy, jako jsou například software pro e-mailový marketing, účetní software nebo nástroje pro správu sociálních médií apod. Zajímejte se o to, jestli se vámi vybraný CRM software dokáže s těmito systémy integrovat, protože tím zefektivníte své pracovní postupy a zvýšíte celkovou efektivitu.
Mezi další stěžejní kritéria samozřejmě patří přehlednost uživatelského rozhraní, možnosti přizpůsobení a škálovatelnost. Kvalitní CRM systémy, jako je český eWay-CRM, těmito vlastnostmi disponují, což si můžete otestovat v rámci bezplatné verze.